Kortur 2024

Kortur 2024: Korfestival i Kristiansand

Hva vi skal synge:

Pop-up – se programmet under:

• “Something”
  • “Vals i tango”
  • “Can’t help falling in love”
  • “Chevaliers de la table ronde”
  • “Klinga, mina klockor”

Korstafett – se programmet under:

• “Hvis ikke hvetekornet faller i jorden og dør”
  • “Nu vill jag sjunga”

Torsdag 30. mai:

• Vi sjekker inn på hotellet.
  • Kl. 19:00: Åpningsfest på Fiskebrygga med fiskesuppe med tilbehør og 2 drikker 😊 Det blir underholdning og allsang ved mannskoret Gaasehud! Duoen Lars Emil Nielsen og Svein-Helge Vikse formidler sørlandsviser- og Pider Ro historier av Gabriel Scott. Velkommen ved festivalsjef Thom Kåre Eie.

Fredag 31. mai:

• Kl. 11:00 – 11:45: Åpningsseremoni på øvre Torv. Høytidelig åpning av festivalen med taler og musikalske innslag. Sørlandsartisten Helene Bøksle byr på vakker sang, og det gjør også regionens eneste profesjonelle kor, Kilden Vokalensemble, under ledelse av dirigent Marit Tøndel Bodsberg Weyde. I tillegg blir det allsang med 1600 korister på Torvet!
  • Kl. 14:15: ABK synger Pop-up konsert kl.14:15 i Silosalen i Kunstsilo, se program
  • Kl. 19:00 – 21:00: Øvre Torv. Stor scene, bord og benker og bar, skikkelig utendørs festivalkonsert! Helene Bøksle, som også leder an i allsang, korsang og egne sanger fra sitt store repertoar, sammen med musikere.

Lørdag 1. juni:

• Kl. 12:00- 12:45: Vi synger i konsertsalen i Kilden
  • Kl. 15:10: ABK synger i Korstafett i Domkirken
  • Kl. 19:00 – 01:30: Sangerfest i Aquaramahallen med buffet og dans. Festivalens kor møtes til en stor sangerfest med god mat og drikke, underholdning, sangglede og musikk med kor og band. Det hele ledes av artist, skuespiller og komiker Rune Andersen fra Kristiansand.

Søndag 2. juni:

• Frokost og hjemreise

Logg:

04.04.:

Landsfestival for kor 2024
Informasjon til påmeldte kor – 4. april
Her kommer litt mer informasjon til festivalkor og litt påminnelser.
Nytt skjema som skal fylles ut nå!
Nå har vi et siste skjema alle kor må fylle ut, hvor vi spør om det er noen matallergier hos de som skal spise på sangerfesten. Vi ønsker også å vite når korene kommer til Kristiansand, og om det er noen som bruker rullestol. Alt dette så vi kan gjøre oppholdet best mulig for alle.
Kor som vil opptre på sangerfesten?? Send en e-post til korfestival24@inspirama.no med litt informasjon om koret og en begrunnelse for opptreden. Festivalkomiteen velger noen kor som får opptre. Det er ellers åpent for pop up spontan korsang ved bordene.
Reservere plass for lunsj og middag under festivalen.
Vi anbefaler å forhåndsbestille plass på restauranter for å spise sammen hele koret.
Vi har kontaktet restauranter og hoteller, og kan nå tilby gode steder med rabatter til festivalkor. All informasjon er samlet på en side på nettsiden. Se mer info lenger nede.
Se også tilbud til festivaldeltakere fra Kunstsilo, med egne omvisninger for oss og redusert inngangsbillett. Kunstsilo åpner 11. mai – akkurat i tide til vår korfestival.
Video av koret til promovideo
Kvadraturforeningen i Kristiansand vil gjerne lage en video og reklamere for korfestivalen og korene som kommer til byen. Send gjerne:
20 sekunder opptak av koret synger fra Hallelujakoret 20 sekunder korets navn, hvor dere kommer fra, og gjerne at dere gleder dere til å komme på festival i Kristiansand. Tas enkelt opp med en mobil, og send til korfestival24@inspirama.no
Vi har lansert publikumsprogrammet hos Næringsforeningen i Kristiansandsregionen. Nyheten her Vi vil jo ha publikum til all den fine korsangen!
Det nærmer seg! Vi gleder oss!!